Az elmúlt tanévben két évfolyamunk is részt vehetett határon túli kiránduláson, a HAT-19-01-0139 és a HAT-20-01-0290 pályázatnak köszönhetően. A Határtalanul program keretében gyönyörű hét napot tölthettünk tanulóinkkal Erdélyben.

Utazásunk során a tervezett programok mindegyikét megvalósítottuk. A történelmi, kulturális programok (Vajdahunyad Vára, Déva Vára, Segesvári Evangélikus Vártemplom, Fehéregyháza Petőfi Múzeum, Székelykeresztúr Gyárfás Kúria, Molnár István Múzeum, Csíki Székely Múzeum Csíkszereda, Kézdivásárhely-Gábor Áron, Nyergestetői csata megemlékezés, Gyimesek - Kontumeci Kápolna , Csángó tájház, 1000 éves határ, Csíkmadéfalvi emlékmű -megemlékezés, Tamási Áronhoz köthető emlékhelyek, Orbán Balázs hagyatéka, Fogarasi vár-Tomori Pál érsek-Kalocsai hivatkozás) hű betekintést ad a székely világ, az erdélyi magyar történelem, irodalom, költészet, életforma zavaros századaiba.

A székelykeresztúri Petőfi Sándor iskola gyerekeivel szervezett közös programok remélhetőleg elindítottak egy együtt-gondolkodást, közös jövőbeli programok szervezésének lehetőségét. A gyerekeink megismerték ugyanakkor az erdélyi fiatalok életét, szokásaikat, lehetőségeiket. A történelmi betekintés mellett ugyanakkor nem maradhatnak el a földrajzi nevezetességek megtekintése, hisz Erdély ezekben is bőven büszkélkedik.

Elutaztunk a Szent-Anna tóhoz, Gyilkostó, Békás szorost, Parajdi sóbányát, Déva várát, a Gyimesi hegyeket, Hargita hegységet, Fogarasi havasokat, Szovátán a Medve tavat, Tordai hasadékot látogattuk meg. Mivel Erdély a Legendák földje, minden földrajzi nevezetességhez kapcsolódó mondát, legendát megismertünk, felelevenítettünk.

Mindezek mellett a gazdag erdélyi ízvilágot is megismerhettük: finom kürtöskalácsokat fogyasztottunk, ugyanakkor a szállásunkon a híres erdélyi konyha tárta ki nekünk lehetőségeit.

Magyarságunkban megerősödve, nemzetünk iránti elkötelezettségünkben felvértezve érkeztünk haza. Gyerekeink nagyrésze nagyon fogékony, érdeklődő volt nemcsak a látványos földrajzi képződmények iránt, hanem közös történelmünk, kultúránk, életformánk megismerése nagymértékben hozzásegítette őket, hogy elhelyezzük magunkat a Kárpát Medencében, Európában, a világban.

vajdahunyadbekasszorosbekasszorostolvajostetocsiksomlyokegyhelyfogarasfogarasfarkaslakagyilkostogyilkostogyimesmohoslapszovataparajdkoszoruzasorbanbalazsmedvetorakoczivarmenedekhazsegesvarszejkefurdoszekelymuzeumtorda

Határtalanul beszámoló 2018

„Megvalósult Magyarország Kormányának támogatásával”

bga hathatartalanul_logo_regi

Elérhetőségeink:

6300 Kalocsa, Szent Imre u. 32.

eperfoldisuli@gmail.com

30/781-0880 vagy 78/462-062

Fenntartónk:

Bajai Tankerületi Központ

Igazgató: Sárosi Magdolna

6500 Baja, Kenderes u. 5-7.